Op de Algemene Ledenvergadering van Plantion presenteerde de directie haar beleidsplan voor de periode 2022-2025, getiteld ‘Vernieuwen, verbinden, inspireren’.
Daarin beschrijft Plantion hoe zij de algehele tendens naar digitalisering wil vertalen naar klantgerichte dienstverlening voor detaillisten, tuincentra en groothandel. Plantion mikt daarbij op een jaarlijkse omzetgroei van 10 procent.
Algemeen directeur André van Kruijssen lichtte het beleidsplan toe. Plantion wil toe naar ‘24/7 operationeel’, waarbij klanten naar behoefte kunnen kiezen uit een breed menu van snelle en moderne dienstverlening. Naast online blijft ook fysiek inkopen mogelijk, bijvoorbeeld in ‘de meest innovatieve afmijnzaal van Nederland’.
Voor digitaal inkopen worden Klok Voorverkoop, Kopen Op Afstand (met livestream) en de webshop van Plantion steeds verder geoptimaliseerd en gecombineerd met extra services zoals stickeren, bewaren en bezorgen.
Na de recordomzet 114,5 miljoen in 2021 (9 procent meer dan het jaar daarvoor) is Plantion in 2022 wederom goed uit de startblokken gekomen. De ambitie voor dit jaar is 10 procent meer omzet. Met het oog op kostenstijgingen, mogelijke geopolitieke ontwikkelingen en naweeën van de pandemie begroot Plantion echter een voorzichtige 7 procent groei.
- Bekijk ook
- plantion.nl