Online-marketing voor hoveniers

07-12-2022
Richard Maaskant (links) en Fons van der Leen
Richard Maaskant (links) en Fons van der Leen

VHG heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Prickels. VHG-leden kunnen nu via Prickels tegen een gunstig tarief een breed assortiment tuinbenodigdheden inkopen. Daarnaast biedt deze VHG-partner ondersteuning bij het opzetten van (onder andere) online nevenactiviteiten en marketingcommunicatie.

Richard Maaskant (links) en Fons van der Leen
Richard Maaskant (links) en Fons van der Leen

Het aanbod van Prickels geldt voor alle VHG-leden. Het in Aalsmeer gevestigde bedrijf richt zich helemaal op hoveniers, tuin- en groencentra. Er zijn bij Prickels zo’n 150 leveranciers van hoveniers- en tuinbenodigdheden aangesloten. Prickels biedt VHG-leden diensten en producten van aangesloten leveranciers aan met betere leveringscondities en inkoopprijzen die lager liggen marktconforme tarieven.

Richard Maaskant, plaatsvervangend directeur bij VHG: ‘Uit gesprekken blijkt dat steeds meer van hoveniersbedrijven zich oriënteren op of gestart zijn met -online- nevenactiviteiten, zoals het verkopen van tuinproducten aan de consument. Daarbij geven zij aan op zoek te zijn naar een organisatie die niet alleen kan helpen bij het ontwikkelen van een webshop, maar ook het voorraadbeheer en de uitlevering van producten kan verzorgen.’

Fons van der Leen van Prickels: ‘Onze toegevoegde waarde zit in ons brede inkoopaanbod en onze kennis en kunde op het gebied van logistiek, financiën en online-marketing en communicatie.’