Techplatforms Brenger en Returnless lanceerden hun nieuwe retourportaal waarin efficiënt transport via Brenger is geïntegreerd.
Het retourportaal is een online dienst waarmee webshops het retourproces - van aanmelden tot planning, transport en communicatie - volledig integreren en automatiseren. Returnless levert daarbij de retoursoftware, Brenger het koeriersnetwerk en de transport- en planningssoftware voor met name grote artikelen zoals meubels en tuinmeubels.
Het portaal is erop gericht om de retourtijd van grote items met de helft terug te dringen. De gezamenlijke ambitie is om middels deze nieuwe dienst het aantal retouren en de CO2-uitstoot door transport via de weg in een jaar met minstens 27.000 kg te verminderen.
In 2021 werden in Nederland zo’n 57 miljoen pakketten retour gezonden, het blijft een groot onderdeel van e-commerce. Voor veel webshops zijn retourpercentages van 40 procent zelfs de norm. Returnless en Brenger zagen de afgelopen jaren bij een aantal klanten dat het retourpercentage mede door een efficiënter en slimmer retourproces tot wel 29 procent werd teruggedrongen.
Foto: Sam Pijpers (Partnership Manager, Returnless), Douwe Dullaert (New Business Manager, Brenger), Maxine Alders (Marketing Lead, Returnless), Wisse Koedam (CFO & Co-founder, Brenger). © Brenger
- Bekijk ook
- brenger.nl
- returnless.com