32 procent van de Nederlanders doet grote aankopen zonder deze eerst te bekijken in de winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard.
Ook doet 30 procent van de Nederlanders wel eens grote aankopen, zonder dit te overleggen met zijn of haar wederhelft. Vooral jongeren (respondenten onder de dertig) vinden het minder noodzakelijk om een product eerst ‘in het echt’ te zien. Met ruim 43 procent doen zij online aankopen nog gemakkelijker dan andere leeftijdsgroepen. Daarnaast zegt maar liefst een derde van de Nederlanders weleens grotere aankopen te hebben gedaan, zonder de partner te hebben geraadpleegd. Ook hier blijken twintigers met 46 procent meer aankopen te doen zonder overleg, dan andere leeftijdsgroepen. Tegenover de groep consumenten die steeds impulsiever lijkt te kopen, staat een grote groep Nederlanders die grote producten eerst goed wil bekijken. Voor hen is de hoge aanschafprijs een mogelijke reden om langer over de aankoop na te denken of er zelfs van af te zien.
- Bekijk ook
- keukenloods.nl