Hoveniersbedrijf Noord Limburgs Groen wijzigt haar naam in NLG Buitenkansen. Met de nieuwe naam en een volledig vernieuwde uitstraling wil het bedrijf recht doen aan het bedrijf dat het anno 2022 is.
Het bedrijf wil de unieke combinatie van een regulier hoveniersbedrijf met een hele hoge sociale norm duidelijker in de markt zetten.
Rob Vercoulen, operationeel directeur NLG Buitenkansen over de nieuwe naam en het aangepaste verhaal: ‘Al meer dan twaalf jaar bewijzen we dat we het maximale uit mensen kunnen halen als je het werk goed organiseert en de mensen op een bepaalde wijze benadert en begeleidt. Dat doen we inmiddels in een straal van vijftig kilometer om Venlo met zo’n veertig mensen. De ontwikkeling die het bedrijf heeft doorgemaakt én het feit dat we geen sociale werkvoorziening zijn maar ook geen ‘gewone’ hovenier’ waren aanleiding om onze positionering te herzien.’
Ook maatschappelijk ziet Rob reden om anders te communiceren. ‘In alle sectoren is een ontzettend grote behoefte aan personeel en aan de andere kant wordt een arbeidspotentieel van zo’n miljoen mensen niet benut. Die groep van 1 miljoen mensen is heel divers maar een grote groep voelt maar twee opties; meedoen in de hoog prestatieve arbeidsmarkt of niks (meer) doen.’
Klik hier voor een video.
- Bekijk ook
- nlgbuitenkansen.nl